
  

Către publicaţia on line PAGINADEMEDIA.RO 

În  atenția domnului Petrișor Obae, redactor-șef 

 

 

 

 

 

 

 
Stimate domn,  

 

 

Urmare a întrebărilor Dvs., suntem în măsură să vă răspundem punctual : 

 

 

1. Veroslim este un produs 100% fabricat în România, este produs cu 

licență aici sau este importat ? 

 

 Veroslim este un produs fabricat și licențiat in România. 

 

 

 

2. Când a apărut Veroslim pe piața românească ? 

 

Veroslim a apărut pe piața românească în urmă cu 2 ani. 

 

 
 

3. Veroslim are o campanie de amploare online. În ce constă campania de 

promovare? Este doar online? 

 

Campania de promovare constă atât în  reclamă on-line cât și în plasare 

de produse în magazine tip plafar și farmacii. 

 

 

4. Care au fost motivele pentru care ați mers pe o campanie online? Ați 
lucrat cu o agenție? Cu câți influenceri / vedete aveți contract pentru 

promovarea produsului ? 

 

Am optat și pentru reclamă on-line pentru creșterea vizibilității. 

Lucrăm cu mai multe agenții.  

Numărul contractelor încheiate cu persoanele publice este confidențial, 

chiar exceptat liberului acces la informație în cazul unor entități care au 

această obligație, potrivit art. 12 lit. c Legea nr. 544 din 12 octombrie 

2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public  

(“informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă 

publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate 

intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurentei loiale, 

potrivit legii”).  



            

 

 

2 

Subscrisa, ca persoană juridică de drept privat nu are obligații legale de 

divulgare similare entităților de drept public, oricum exceptate pe 

această categorie de informații. 
  

 

5. Din monitorizarea Paginademedia.ro, cei mai mulți influenceri  / 

vedete nu au marcat postările ca fiind publicitare. A fost o cerință a 

companiei sau a fost decizia lor ? 

 

Nu a fost cerința companiei. 

Menționăm că, legat de întrebarea dvs., nu suntem în situația încheierii 

unor contracte de publicitate cu rețele sociale gen Facebook sau 

Instagram, supuse unor reglementări proprii, specifice, întrebarea dvs. 

nu vizează nici situația unor contracte de publicitate cu publicații 

electronice sau cu presa audio vizuală, căreia i se aplică prevederile Legii 

audiovizualului nr. 504/2002 precum şi normele de reglementare 

emise în aplicarea acesteia. 

În prevederile Legii nr. 148 din 26 iulie 2000 privind publicitatea și 

ale Legii nr. 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea 

comparativă nu am identificat obligații în sarcina celor care 

realizează activitate de promovare ca persoane private pe rețele de 

socializare (și nu pe blogul personal) să marcheze drept “publicitate” 

anumite referiri la un produs ori o postare. 

În privința blogului personal diferite state au reflementări specifice 

în acest sens, pe care nu le-am regăsit în legislația românească. 

Menționăm și faptul că multe persoane cunoscute publicului 

promovează produsul nostru din proprie inițiativă pentru că au fost 

mulțumite de acesta. 

Nu vă putem furniza numele și prenumele acestora întrucât 

constituie date cu caracter personal, pentru care nu avem 

consimțământul acestora de a-l divulga. 

Încheiem cu sublinierea faptului că obligația de informare asupra 

produsului implică alte obligații decât cele derivând din efectuarea 

publiciiății asupra acestuia și mai ales faptul că produsele au în 

compoziție doar plante medicinale și fructe deshidratate, nu sunt 

medicamente. 

Veroslim este un supliment alimentar, prin urmare, neavând calitatea 

de medicament nu i se aplică prevederile privitoare la publicitate, 

edictate de Agenția Națională a Medicamentului, regăsite la pagina 

https://www.anm.ro/medicamente-de-uz-uman/publicitate/legislatie-

specifica-publicitate/ 

 

6. Care sunt instituțiile care au certificat calitățile Veroslim ? 

 

Institutul National de Cercetare-Dezvolare pentru Bioresurse 

Alimentare - IBA București,  Ministerul Mediului și Direcția Sanitar 

Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor București. 

https://www.anm.ro/medicamente-de-uz-uman/publicitate/legislatie-specifica-publicitate/
https://www.anm.ro/medicamente-de-uz-uman/publicitate/legislatie-specifica-publicitate/


            

 

 

3 

 

 

Dorim să facem referire în încheiere la câteva decizii relevante în cauză, ale 

ale Curţii Europene a Drepturilor Omului, prin care statele membre au fost 

condamnate pentru că nu au sancţionat publicaţii sau posturi TV, care au încălcat 

viaţa privată a unor cetăţeni ai acestor state, ori în care s-a decis că libertatea de 

exprimare a fost exercitată abuziv sau s-a statuat cu privire la aspecte similare cu 

cele ce fac obiectul prezentului, cum ar fi şi fără a se limita la cauza Jalbă c. 

României (hotărârea din 18 februarie 2014)1, cauza Mihaiu c. României (hotărârea 

din 4 noiembrie 2008)2, cauza Marin Stănciulescu c. României (hotărârea din 22 

noiembrie 2011)3,  cauza Căşuneanu c. României (hotărârea din 16 aprilie 2013)4, 

                                                             
1  “40. Curtea subliniază că nu există niciun indiciu în documentele prezentate de părţi că 

reclamantul a săvârşit sau a fost implicat în vreuna din faptele de care l-a acuzat jurnalistul. 

42. Prin urmare, Curtea consideră că, insinuând că reclamantul a fost implicat în 

activităţi şi afaceri incompatibile cu profesia acestuia, ca şi cum ar fi fost un fapt stabilit, deşi era 

o simplă speculaţie din partea autorului, articolul a depăşit limita comentariilor acceptabile. 
43. În cele din urmă, Curtea observă că nu există nicio probă la dosar care să arate că 

jurnalistul i-a oferit reclamantului ocazia de a răspunde acuzaţiilor împotriva lui sau că ziarul a 

publicat un drept la replică. Prin urmare, a fost încălcat art. 8 din Convenţie.” 
2  Reclamantul, jurnalist, a fost condamnat la plata unei amenzi penale pentru calomnie și a 

fost obligat să plătească despăgubiri pentru că a publicat un articol în care susținea că un alt 

jurnalist a acceptat un ceas de lux din partea unui grup industrial în timpul unei conferințe 

de presă organizate de acel grup, care – potrivit articolului în cauză – a dus la insolvența uneia 
dintre cele mai mari întreprinderi din România. Curtea a considerat, în special, că aducând 

acuzații directe unei anumite persoane, precizându-i numele și profesia, reclamantul avea obligația 

să ofere o bază faptică suficientă în procedura inițiată împotriva sa. Cu toate acestea, în speță, Curtea 

nu a fost convinsă de pretinsa bună credință a reclamantului. Dimpotrivă, a considerat că atunci 

când a repetat declarații atribuite unor părți terțe, reclamantul ar fi trebuit să dea dovadă de 

rigoare maximă și o prudență deosebită înainte de publicarea articolului. Prin urmare, în 

absența bunei credințe și a unei baze faptice, și deși articolul în cauză fusese publicat în contextul 

unei dezbateri mai largi și de mare actualitate în România, și anume independența presei, Curtea nu 

a văzut în comentariile reclamantului expresia unei doze de exagerare sau de provocare care să fie 

permisă de libertatea jurnalistică. 
3  “33. Curtea observă, de asemenea, că, la momentul evenimentelor, M.N. nu era o persoană 

publică sau politician, ci o persoană obişnuită care făcuse obiectul unei acţiuni penale în 1996. 

La momentul faptelor în cauză, aceasta nu era funcţionar public, iar remarcile reclamantului nu 

priveau nicio faptă nelegală comisă de aceasta în exerciţiul funcţiei de consilier juridic pe care o 
ocupa la vremea respectivă. În această privinţă, Curtea consideră că statutul acesteia de persoană 

obişnuită extindea zona de interacţiune care poate intra sub incidenţa vieţii private. Faptul că 

aceasta făcuse obiectul unei acţiuni penale nu o poate priva de protecţia art. 8.” 
4  Curtea observă că fragmente din dosarul de urmărire penală au devenit publice înainte 

de începerea procedurii în contradictoriu, cu alte cuvinte – înainte ca procurorul să înainteze 
instanţei rechizitoriul întocmit. Conţinutul înregistrărilor a divulgat informaţii despre 

afacerile private are reclamantului şi astfel l-a pus într-o lumină nefavorabilă, dând 

impresia că a săvârşit fapte ilegale înainte ca autorităţile naţionale să aibă posibilitatea de 
a cerceta învinuirile. 

Convorbirile telefonice şi interpretarea acestora nu puteau fi astfel contestate, iar 

reclamantul a fost prejudiciat ca urmare a amestecului în dreptul său la respectarea vieţii sale 
private, prin faptul că fragmente din convorbirile sale telefonice cu co-inculpatul au apărut în 

presă.  



            

 

 

4 

cauza Maria Sipoş c. României (hotărârea din 24 mai 2004)5, cauza Arztekammer 

Fur Wien si Dorner c. Austriei (hotărârea din 16 februarie 2016)6, cauza Frisk si 

Jensen c. Danemarcei (hotărârea din 5 decembrie 2017)7, cauza Radio France c. 
Frantei (hotărârea din 30 martie 2004)8, cauza A c. Norvegiei (hotărârea din 9 aprilie 

                                                             
5  Reclamanta s-a plâns de faptul că instanţele naţionale, deşi au constatat în hotararea sa 

definitivă faptul că respectivul comunicat de presă redactat in numele Societatii Romane de 
Televiziune conţinea expresii defăimătoare adresate acesteia, i-a achitat pe cei care l-au 

redactat.  

Curtea a examinat conţinutul comunicatului respectiv, redactat fiind de un 

departament specializat al televiziunii publice române şi deci care nu putea fi echivalentul 

unor păreri expuse în mod spontan, nu se limita la o expunere sau explicaţii de fapt.  

Comunicatul conţinea de asemenea afirmaţii privind manipularea politică a cărei 
victimă ar fi fost d-na Sipoş, cât şi la starea sa emoţională marcată mai ales de probleme 

familiale şi care îi crează dificultăţi în relaţiile cu colegii.  

Afirmaţiile contestate de d-na Sipoş au depăşit limita acceptabilă şi instanţele române 

nu au reuşit să stabilească un just echilibru între protejarea dreptului acesteia la reputaţie şi 
libertatea de exprimare la care face referire articolul 10, prin urmare, Statul român a încălcat 

articolul 8 al Convenţiei. 
6  Reclamanții din această cauză, respectiv Camera Medicilor din Viena și președintele 

acesteia la data producerii evenimentelor, s-au plâns de deciziile instanțelor austriece de a le 

interzice să facă anumite declarații negative cu privire la o companie privată care intenționa 
să ofere servicii de radiologie. Aceste decizii au fost rezultatul unei plângeri înaintate de societate 

cu privire la o scrisoare publicată de al doilea reclamant pe site-ul Camerei, care afirma, în special, 

că ar fi o societate sau un fond de tip „lăcustă”.  

Curtea a hotărât că nu a fost încălcat art. 10 (libertatea de exprimare) din Convenție în 

privința celui de-al doilea reclamant, constatând că ingerința în exercitarea dreptului la libertatea de 

exprimare al acestuia a fost necesară într-o societate democratică pentru a proteja reputația și 

drepturile societății respective. 
7   Cauza avea ca obiect 2 jurnaliști danezi angajați la televiziunea națională și condamnarea 

acestora pentru calomnie în urma difuzării unei emisiuni ce critica tratamentul de cancer la Spitalul 

Universitar din Copenhaga. Instanțele daneze au concluzionat că respectiva emisiune a dat 

incontestabil impresia telespectatorilor că această practică neregulamentară s-a întâmplat la 
spital. Au reținut, în special, că emisiunea îl acuza pe specialistul de cancer la spitalului că preferă 

să folosească chimioterapia, care era doar un produs de test, pentru a-și crește prestigiul profesional 

și în interes material; acest lucru, s-a susținut în emisiune, a dus la deces ori la scurtarea duratei 

vieții în cazul unor pacienți. 

Curtea a fost de acord cu decizia instanțelor daneze, considerând că acestea au păstrat un 

echilibru just între dreptul jurnaliștilor la libertatea de exprimare și dreptul spitalului și al 

consultantului la protejarea reputației lor. De asemenea, este de acord că aceste acuzații nelegale, 

diseminate la televiziunea națională la o oră de audiență maximă, au avut consecințe negative 
considerabile, respectiv neîncrederea publicului în chimioterapia folosită de spital. 
8  Curtea a arătat că nu s-a încălcat art. 10 (libertatea de exprimare) şi că a fost justă măsura 

instanţelor naţionale de a sancţiona editorul (societatea de radio) dacă s-au citat alegaţii care 
în realitate nu fuseseră făcute, iar acestea aduceau atingere reputaţiei sau drepturilor altora. 



            

 

 

5 

2009 )9, cauza Petrenco c. Moldovei (hotărârea din 30 martie 2010) 10,  cauza 

Gurgenidze c. Georgiei (hotărârea din 17.10.2006)11, cauza Soro c. Estoniei 

(hotărârea din 3 septembrie 2015)12, cauza Bedat c. Elvetiei (hotărârea din 29 martie 

2016)13, cauza Burghartz c. Elveției (hotărârea din 22 februarie 1994)14, cauza 

                                                             
9  Această cauză privea plângerea reclamantului despre rezultatul negativ al unui proces 

pentru calomnie îndreptat împotriva unui ziar, în urma publicării unui articol despre ancheta 

preliminară privind violul și uciderea a două fete (așa-numitul caz Baneheia) în 2000, care îl 

menționa ca fiind implicat. Reclamantul a fost interogat despre asasinarea celor două fete, dar a fost 

pus în libertate după 10 ore; doi alți bărbați au fost ulterior condamnați pentru crime. 

Curtea a considerat, în special, că relatarea știrilor a transmis în mod eronat ideea că 

existau fapte care indicau că reclamantul este cel suspectat. Publicațiile în cauză au adus astfel 

o grav atingere reputației și onoarei reclamantului și au produs prejudicii extrem de grave integrității 

morale și psihologice, precum și vieții private a acestuia. 
10  La momentul faptelor, reclamantul era președintele Asociației Istoricilor din Republica 

Moldova și profesor universitar. Curtea a observat, în special, că articolul a fost publicat în contextul 

unei dezbateri animate de mare interes public și că reclamantul, care era o personalitate publică, 

avea obligația să tolereze un control și critici publice mai mari decât dacă ar fi fost o persoană 
particulară. Cu toate acestea, sugerând că reclamantul a colaborat cu KGB ca și când ar fi fost 

un fapt stabilit, în măsura în care nu era decât o simplă speculație din partea autorului, 

articolul a depășit limitele unor comentarii acceptabile în contextul unei dezbateri de interes 

general. 
11  Fotografia domnului Gurgenidze a fost publicată într-un ziar împreună cu o serie de articole 

în care acesta era acuzat de furtul unui manuscris aparţinând unui scriitor celebru. Curtea a 

stabilit încălcarea dispoziţiilor art. 8 pe motiv că autoritățile nu au reușit să investigheze eficient 

pentru a remedia problema.   
12  Această cauză avea ca obiect plângerea reclamantului privind faptul că informațiile 

privind meseria sa de șofer, în timpul epocii sovietice, în cadrul Comitetului Securității 
Statului din URSS (KGB), fuseseră publicate în Monitorul Oficial al Estoniei în 2004. Curtea 

a hotărât că a fost încălcat art. 8 (dreptul la respectarea vieții private) din Convenție. A observat, în 

special, că publicarea de informații despre meseria de șofer în cadrul KGB a reclamantului i-a afectat 

reputația și, prin urmare, a constituit o ingerință în dreptul acestuia la respectarea vieții private. În 

această privință, a arătat că, în temeiul legislației naționale relevante, informații despre toți angajații 

fostelor servicii de securitate – inclusiv șoferii, precum în cazul reclamantului – au fost publicate 

indiferent de funcția specifică pe care o ocupaseră. În speță, deși Legea privind dezvăluirea de 

informații publice nu impunea în sine nicio restricție în ceea ce privește meseria reclamantului, 

potrivit afirmațiilor acestuia, fusese denigrat de colegii săi și obligat să renunțe la locul său de 

muncă. Deși un astfel de rezultat nu era urmărit de legea respectivă, acesta demonstra totuși cât de 

gravă fusese ingerința în dreptul reclamantului la respectarea vieții sale private. 
13  Această cauză privea condamnarea la plata unei amenzi a unui jurnalist întrucât a publicat 

documente încălcând confidențialitatea anchetei judiciare în procesul penal împotriva unui 

conducător auto care fusese arestat preventiv pentru că a intrat într-un grup de pietoni, ucigând trei 

și rănind opt, înainte de a cădea de pe un pod. 

Curtea a considerat, în special, că publicarea unui articol cu o opinie unilaterală la un 

moment în care ancheta era încă în curs implica riscul inerent de a influența desfășurarea 

procedurii, ceea ce justifica în sine adoptarea de către autoritățile interne a unor măsuri 
disuasive, cum ar fi interzicerea de a dezvălui informații confidențiale. În sfârșit, Curtea a 

constatat că sancțiunea aplicată jurnalistului pentru încălcarea confidențialității, care avea drept scop 

protejarea unei bune funcționări a justiției și drepturile acuzatului la un proces echitabil și la 

respectarea vieții sale private, nu a constituit o ingerință disproporționată în exercitarea dreptului 

acestuia la libertatea de exprimare 
14  Curtea a considerat că noțiunea de viață privată include elemente referitoare la 

identitatea unei persoane, cum ar fi numele unei persoane. 



            

 

 

6 

Minelli c. Elveţiei (hotărârea din 14 iunie 2005)15, cauza Chauvy şi altii c. Franţei 

(hotărârea din 29 iunie 2004)16,  

  

 

                                                             
15  În vreme ce o persoană particulară necunoscută publicului poate pretinde o protecţie 

deosebită a dreptului său la viaţa privată, acest lucru nu este valabil şi pentru persoanele 

publice. Curtea a declarat capătul de cerere inadmisibil, menţionând, în special, că reclamantul nu 

putea solicita o respectare absolută a vieţii sale private, având în vedere că el însuşi s-a expus public. 

Speța se referă la apariţia într-o publicaţie săptămânală a unui articol în care domnul Minelli, avocat 

şi jurnalist care a luat parte în mod frecvent la dezbateri publice în mass-media, era calificat drept 

„braconier”, cu referire la activitatea sa de consilier în cadrul unui lanţ de supermarketuri. Invocînd 

art. 8, reclamantul s-a plâns că, prin utilizarea termenului „braconier” şi publicarea fotografiei sale 

în articolul în cauză, a fost încălcat dreptul său la respectarea vieţii private. 
16  Reclamanții din această cauză erau un jurnalist și scriitor, o editură și președintele 

respectivei edituri. În 1997, editura a publicat cartea primului reclamant intitulată Aubrac-
Lyons 1943, care relatează arestarea de către Klaus Barbie a principalilor lideri ai Rezistenței 

din Caluire, între care Jean Moulin și Raymond Aubrac. În urma unei plângeri formulate de 

Raymond și Lucie Aubrac, reclamanții au fost condamnați pentru calomnie și obligați, printre 
altele, la plata unei amenzi și a unor despăgubiri.  

Curtea a hotărât că nu a fost încălcat art. 10 (libertatea de exprimare) din 

Convenție, constatând că ingerința în dreptul la libertatea de exprimare al reclamanților nu a 

fost disproporționată în raport cu scopul legitim urmărit, și anume protecția împotriva 
prejudiciilor aduse reputației familiei Aubrac. Observând, în special, că a căuta adevărul 

istoric este parte integrantă a libertății de exprimare, Curtea a considerat că nu era sarcina 

sa să soluționeze problema istorică de fond, care se înscria în cadrul unei dezbateri în 
desfășurare între istorici și chiar opinia publică cu privire la evenimente și interpretarea 

acestora. Cu toate acestea, pentru a stabili dacă măsura în cauză fusese necesară într-o societate 

democratică, Curtea a trebuit să pună în balanță interesul publicului de a cunoaște 

circumstanțele arestării lui Jean Moulin și cerința de a proteja reputația domnului și a 

doamnei Aubrac, care fuseseră ei înșiși personalități importante ale Rezistenței. 


